Felanmälan Bredband & TV
Här kan du skicka in din felanmälan för bredband och TV, samt läsa vad som gäller för kabelutsättning.
Läs igenom nedanstående text eller titta på vår film om felavhjälpning innan du skickar in felanmälan. Länk till formuläret för felanmälan hittar du under informationen nedan.
OBSERVERA! Görs felanmälan på fel som visar sig vara på kundens personliga utrustning, debiteras kunden 500 kronor.
Felanmälan bredband
Mellan 2024-12-23 och 2025-01-06 kommer Dorotea kommuns växel vara öppen 10.00-12.00 och då kan felanmälan göras direkt på telefonnummer 0942-140 00. Övrig tid görs felanmälan till 0910-365 40. Felanmälan kan också göras dygnet runt till vår mailadress eller via vårt webbformulär, se info nedan.
Felanmälan görs vardagar 8-15 till 0942-140 00 (IT-enheten).
Övrig tid görs felanmälan till 0910-365 40.
Felanmälan kan också göras dygnet runt till e-postadressen bredband@dorotea.se eller via webbformuläret på hemsidan.
Låg hastighet eller andra felkällor? Titta på vår film nedan för att få hjälp innan du skickar in din felanmälan:
Du kan välja att se filmen i helskärmsläge och även få den textad på svenska eller engelska. Om du trycker på den stora play-knappen som ser ut som en liggande triangel mitt i bild kommer det att dyka upp en meny längst ner. Symbolerna längst ner till höger är för textning och helskärmsläge.
Om du inte tittat på filmen ovan så följ dessa instruktioner:
- Kontrollera att alla kablar sitter där de ska och inte är skadade.
- Starta om all utrustning. Router och eventuellt modem eller fiberkonverter startas enklast om genom att man drar ur strömkabeln i minst 30 sekunder. Starta om datorn sist.
- Om det fortfarande inte fungerar, prova att koppla datorn direkt mot bredbandsuttaget eller modem/fiberkonverter för att utesluta fel i mellanliggande utrustning som till exempel router.
- Kontrollera att nätverksinställningarna är korrekta, se våra guider för nätverksinställningar.
- Prova att stänga av din brandvägg och ditt antivirusprogram tillfälligt för att utesluta problem med dessa.
- Om det fortfarande inte fungerar, testa med en annan dator och nätverkskabel om du har möjlighet.
- Om inget av ovanstående hjälper, gör felanmälan via telefon, mail eller via hemsidan.
Meddela även:
- Vad du heter
- På vem abonnemanget står skrivet
- Adress
- Lägenhetsnummer (om du bor i lägenhet)
- Fastighetsbeteckning (om du bor i by)
- Telefonnummer där vi kan nå dig
Kabelutsättning
Kabelutsättning av DoroNet's fiber- och kabel-tv kablar beställs på ledningskollen.se minst 10 dagar innan ni tänkt börja gräva.
Om du gräver av en kabel och inte har begärt kabelutsättning får du bekosta de fel som då uppstår. Om olyckan ändå är framme så ring 0942-140 00 (växel) vardagar 8-15 eller 0910-365 40 kvällar och helger, så att vi kan göra skarvning eller byta ut det som är trasigt.